tisdag 21 december 2010

Julpyssel

Hejsan
I helgen har jag pysslat med olika juliga saker. I lördags var jag hos mormor och morfar och bakade tunnbröd. Det är verkligen roligt att baka. Gösta min kusin var också där. Han vill också leka med mormor och morfars saker, men jag tycker att de mest är mina. Nu kan man ju nästan leka med Gösta, han kryper omkring och busar precis som jag. Här är vi tillsammans vid mormors piano.
I söndags var vi på julbord i Västerbyn hos Olle och Wiwi. Vi var jättemånga där och jag kan namnen på nästan alla. Det var god mat, jag åt mest köttbullar. Jonna hjälpte mig att fixa mat.

Här leker vi spring och buslekar. Melker var skoj att busa med och jaga.
Jag fick paket också. Böcker och sockor. Tack Olle, Wiwi och gammelmoster.

Idag har jag varit sista dagen på förskolan, nu har jag och mamma jullov. Vi har varit hos mormor och bakat pepparkakor. Jag bakade björnar, rävar, gäddor och egna fina bollar. Jag är bra på att baka minsann. Det är -24 grader kallt ute så i morgon får nog jag och mamma vara inne och leka. Kanske vill jag leka med Gösta också vi får se.
God natt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar