onsdag 7 december 2011

I väntan på julen

Nu är det december och det är ju julens månad. Jag väntar och väntar. Det är mysigt och vi gör många roliga saker under tiden. Den första december hängde mamma upp min tågkalender och den var full med paket. Jag får öppna ett varje dag. Det är lyxigt.
Bakar och pysslar gör vi också. Vi har bakat pepparkakor och lussebullar. När Jonna var här gjorde vi godis också. Det var roligast att doppa i choklad, inte lika gott att äta. Jag har börjat göra fina julkort som jag ska skicka med posten, har du tur får just du ett.
 


Men det bästa av allt är att det blivit snö. Jag älskar att leka i snön, både hemma och på Dumle. Jag drar Ebba i pulka det är jag bra på. Idag fick jag åka bob hem från Dumle, det kändes roligt. Sista biten fick Ebba också åka. Jag hoppas verkligen att snön ligger kvar nu så att tomten har någon snö att åka på med renarna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar