söndag 26 februari 2012

Jag åker i backe!

I helgen har jag provat slalom för första gången. Min syssling Moa kom och hälsade på och vi åkte med våra familjer till skidbacken. Jag fick pjäxor, skidor och hjälm. Det var spännande med alla människor och lite ovant med så stela pjäxor. Jag började med att åka på ett litet band uppför en backe och sedan rakt ner. Jag tyckte det var ganska enkelt. (Jag berättade för mamma redan på morgonen att jag redan kan åka i backar och det stämde ju).

På lördagen ville jag prova en större backe med knapplift. Jag åkte med mamma i liften två gånger sedan ville jag prova själv. Och gissa vad! Jag kunde åka lift själv och susa ner för den långa backen.
Det var toppenkul men tröttsamt. Jag och Moa lekte en hel massa också och såg på film och åt skruvar och chips. En toppenhelg som ni förstår. När de hade åkte hem idag vilade vi oss hemma hela familjen.
Nu ska vi ha sportlov en vecka och åka mer slalom. Nästa vecka ska mamma börja på sitt jobb, då blir det pappa som lämnar och hämtar på Dumle. Han får fixa med allt här hemma nu, det blir mysigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar