onsdag 10 mars 2010

Mammas födelsedag

I lördags fyllde mamma år. Jag och pappa firade henne på morgonen med god frukost och paket. Jag fick vara med och öppna. Det kom många och firade. Vi hade lunchkalas. Här ser ni mej tillsammans med Jonna och kusin Livia. Vi äter korv, gott gott. De stora fick rödbetssoppa.Mamma hade gjort tårtor. Det är mitt senaste ord förresten. Tårta. Tänk vilket bra ord och vad gott det är. Hoppas på många kalas framöver. Visst är de fina, men min lejontårta var ännu finare tycker jag.

Sedan sjöng alla för mamma, det var lite konstigt.
Gammelmormor var med på kalaset. Vi lekte lite hon och jag.

På söndagen såg vi på Vasaloppet. Jonna sov över så hon var med hela morgonen. Eftersom mammas kusin Lowe också fyller år åkte vi och firade honom på söndagen. Då fick jag äta ännu mera tårta, toppen!!

Den här veckan har jag och pappa varit på öppna förskolan och biblioteket. Det har blivit mycket varmare så vi är ute och leker jättelänge på dagarna. Jag slipper ha vantar och kan gräva i snön. På lördag kommer mina kusiner och hälsar på, det blir skoj.
God natt!!





1 kommentar:

  1. Hej Lukas!
    Vad roligt att se alla fina bilder på dig.
    Kan du vara snäll och hälsa mamma och gratulera henne i efterskott på födelsedagen! Jag har lite dåligt samvete för att jag glömde bort henne. Ge henne en kram från mig är du snäll.
    Hälsningar från Åsa i Ludvika

    SvaraRadera