fredag 9 juli 2010

Midsommar

Hejsan
Nu är jag och mamma och pappa tillbaka i Underberg efter en hel del resor runt om.
Tisdagen före midsommar åkte vi till farmor och farfar för att sedan fira min morbror som fyllde 40 år. Vi firade med att åka båt till en fin ö, Utö. Där hade vi picnic och lekte på stranden. Det var jättefint väder och härligt i sanden. Jag lekte med mina kusiner, de är större än jag och roliga att leka med.

På midsommarafton åkte vi allihop till Mariefred. Där fanns det roliga tåg. Jag köpte ett eget tåg, titta vad fint.

Vi lekte i en stor park. De stora barnen blåste såpbubblor, jag tittade på. Jag jagade några ankor också, det var roligt. Jag gillar ju fåglar.

Sedan åkte vi tåg, smalspårig räls och små fina tåg. Det var spännande. Jag satt mest bredvid Siri. Hon är min favoritkusin just nu. Här sitter vi i en vagn på tåget.

Sedan blev det dans kring midsoomarstång och fika och sedan hem till kusinerna och mera lek. Jag sov som en sten den natten kan jag berätta. Tack hela Rönningegänget för en härlig midsommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar