tisdag 22 februari 2011

Jag har blivit storebror!!

Den 11 februari kom äntligen bebisen ut. Jag fick en lillasyter som var 50 cm lång och vägde 3860 gram. Hon och mamma fick stanna flera dagar på sjukhuset för hon hade lite jobbigt att andas. Så här söt och liten är min lillasyster Ebba.

Det var roligt när de äntligen kom hem. Hon fick sitta i mitt knä. Hon är såå liten.


Vi firade med tårta, när hela familjen var samlad. Det var gott. Men lilla Ebba får bara dricka mjölk från mamma. Jag tycker mycket om lillasyster. Här pussas vi, mysigt.

Det känns härligt att vara storebror. Just nu är vi hemma hela familjen. Det gillar jag. Många kommer och hälsar på och vill titta på Ebba. Det är roligt om de leker med mig oxå förstås. Jag tycker mycket om att leka.



2 kommentarer:

  1. Ni är så fina allihopa. Moster längtar!

    SvaraRadera
  2. Ja, va roligt med en lite Ebba! Det gillar vi allihopa! Men också att leka med dig förstås!

    Kramar från stelfrusna V-byn gm Maria

    SvaraRadera