söndag 27 mars 2011

Lite av varje

Hejsan!


Nu börjar våren närma sig Underberg. Men innan den kom har jag hunnit vara med kusin Livia hos mormor och morfar och åkt tefat. Vi hade superkul tillsammans och backen var snabb. I veckan åkte jag och mamma dit igen men då var nästan all snö borta i backen så det blev inte så mycket åkande då. Det blåser också hela tiden så det är inte jättemysigt att vara ute tycker jag.



Förra helgen fyllde min kusin 10 år så vi åkte och firade i Rönninge. Kusinerna hade så många leksaker att jag glömde bort att äta. De hade Skopis, Bandis, Rulle och Kranis vilket himmelrike. På söndagen åkte vi pendeltåg, det var spännande. Vi åkte ända till Södertälje. Vi kunde ha hälsat på farmor och farfar men vi satt kvar och åkte tillbaka igen eftersom jag skulle åka åka hem igen. I bilen hem sov både jag och lillasyster hela vägen.



Jag har fått nya stövlar och galonbyxor, det behövs när man som jag vill ligga och simma i vattenpölar. Spaden har pappa köpt den är perfekt till både snö, vatten och lera.



Jag tycker att det borde gå att leka med lillasyster snart. Jag brukar prova att dra henne i ett ben eller en arm men hon vill inte vara med. Lite tråkigt. Här ser ni så fina vi är i lika pyjamas, de köpte jag och mamma innan Ebba föddes.


Just nu är jag lite hostig och tar det lite lugnt hemma. Nästa vecka hoppas jag vara frisk så jag kan åka och hälsa på Olle och Wiwi.


Tack och hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar