fredag 4 september 2009

Semester på Västkusten

Den här veckan har jag varit med mamma och pappa på semester igen. Den här gången åkte vi till Capri, en semesterby utanför Strömstad. Det är min mormor och morfar som har ett hus där och som vi fick låna. Tack så mycket för det! Det låg precis bredvid havet hur mysigt som helst. Så här ser det ut.
Det fanns mycket att göra och titta på.


På stranden kunde jag krypa runt hur länge som helst. Jag plockade med pinnar, stenar och musselskal. Och sanden var så härlig att känna på. Vi hade en fågel som kom och hälsade på oss vid huset, den tittade jag på länge, länge. Mamma ville mata den med munkar men det fick hon inte för pappa. Jag tror att den hade fått mat av någon förut för den var inte ens rädd för mig. Här står jag inne i huset och tittar på den.


Jag har också sovit på flera ställen den här veckan. Vi åkte till Koster och där fick jag åka i en bärstol som mamma hade på ryggen. Den var skön att sova i. Vi hyrde också en liten båt som vi åkte ut med, i den kunde jag också sova. Kolla vad skönt jag har det.

Pappa fiskade flera gånger och fick en liten rödspätta faktiskt. Han gillar verkligen att fiska. Det kanske jag också kommer att göra när jag blir lite större. Det var en härlig vecka, framförallt att ha mamma och pappa med hela tiden. Det är ändå bäst när vi kan vara tillsammans allihop. Nu är det skönt att vara hemma. Jag har kollat att allt är kvar på sin plats, dvs rivit ut alla leksaker, mina klädlådor och kökslådorna. I morgon får jag träffa Laban igen det ser jag fram emot. God natt!

1 kommentar:

  1. Jag verkligen gillar att läsa eran blogg :)
    Blev så glad när jag fick höra att jag får träffa er snart! DET ser jag fram emot!
    Kram till er alla
    fr Pernilla

    SvaraRadera