lördag 3 oktober 2009

JAG KAN GÅ!!!

Nu händer det grejer här hemma. Jag har lärt mig att gå själv. Den 1 oktober tog jag mina första egna steg och nu två dagar senare släpper jag taget och går själv jätteofta. Det är ju häftigt att kunna ta sig fram som mamma och pappa. Kolla här när jag är ute och traskar. (Med tungan rätt i mun)Det verkar helt enkelt som om farfar vann vadslagningen med mamma. Grattis till honom.

Jag tänkte också visa er mina favoriter här hemma. Jag börjar få ganska många leksaker och har några som jag gillar extra mycket. Jag fick en röd brandbil av min syssling Moa i somras. Den är väldigt skojig. Här är jag ute och kör med den. Jag kan låta som en bil så det gör jag när jag leker.

Sedan gillar jag mina klossar och min gåvagn. Det roligaste är när någon bygger torn med klossarna som jag kan förstöra. Det är jag bra på. Musfilten är min absoluta favorit. Den måste jag ha när jag sover, och varje gång jag hittar den måste jag gosa lite med den. Tur att det finns tvättmaskin för den blir lite smutsig efter bara några dagar. Nosen är nämligen perfekt att bita på.
Den här veckan har jag varit på utflykt till min gammelmormor. Hon passade mig när mamma och gammelmorfar var ute i skogen och plockade lingon. Det var roligt att leka, många leksaker och lådor att dra ut i köket. Jag kunde öppna deras frys också. När lingonen skulle rensas ville jag vara med. Fast jag var lite trött som ni ser. Jag åt massor av lingon, de var jättegoda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar