torsdag 17 december 2009

En till vecka i mitt liv

Nu har det gått en vecka till i mitt härliga liv. I söndags var jag på julbord hos gammelmormor Wiwi och gammelmorfar Olle. Hela mammas släkt var med. Vi var så många att vi satt i två rum. Jag satt vid killbordet med pappa. Här väntar jag på att få äta.Min kusin Gösta var också med, men han sov mest och var inte så lekfull.
Däremot kunde jag leka med mina andra kusiner.


Så här fin var jag i min tomtedräkt.
I onsdags var jag, mamma och pappa hos Jonna på pyssel. Först fick vi äta köttbullar, det var gott. Jag fick sitta hos moster Jonna. Hon har en ny fin lägenhet med många saker. Köket är roligast.

För där finns så många spännande saker. Och så kan man krypa in i hennes skåp. Kolla!

De stora pysslade medan jag upptäckte alla mosters saker. Så här fina tomtar gjorde mamma och pappa. Nu hänger de på olika ställen hemma i huset.

Nu har jag snart varit hemma en hel vecka med pappa. Det är kul men jag längtar efter mamma såklart.(Eller hon längtar efter mig i alla fall!!).
Det har blivit vinter här hemma i Underberg. Jag och pappa är ute i snön varje dag. Vi hoppas på en vit jul.








1 kommentar:

  1. Hej lille prinsen!
    Tack för en mysig liten lekstund idag.
    Det var roligt att ha besök av er och pyssla.
    Du får snart komma och hälsa på igen så kan vi äta köttbullar. :)

    Puss och kram från moster

    SvaraRadera