söndag 6 december 2009

Det har blivit december

Hejsan alla trogna läsare =)

Nu har det blivit december och snö hemma hos mig. Inte så mycket men nu ikväll när jag var ute med mamma och tände maschaller, så kom det ner vita flingor på marken. Jag älskar verkligen att vara ute. Det finns så mycket att titta på och så många nya vägar att upptäcka. Min gård här hemma är ju oändligt stor. Roligast just nu är nog hästarna. Jag gillar att gå och titta på dem i hagen. Fåglar är också toppen. Vi har ett fågelbord som vi kan se från köksfönstret. Där finns många fina fåglar.
Här är jag ute och leker.

Förra söndagen var jag med moster, moromor och morfar hela dagen. Det var toppen. Jag åkte till Falun och lyssnade på när kusinen sjöng och så lekte jag med alla morfars leksaker. Jag badade också med moster Jonna. Efter denna heldag sov jag hela natten i min säng. Gissa om mamma var nöjd. I torsdags åkte jag och mamma till farmor och farfar. De skulle passa mig när mamma var på kurs. Där är det också kul, farfar och jag var ute och lekte och så fick jag prova deras nya badkar. Det hade massor av spännande knappar.

I går bakade jag tillsammans med mamma. Lussebullar heter det visst. Det var kul med degen men jag tyckte mest om att kasta med den. Här ser ni hur duktig jag är på att baka.


Nästa vecka är den sista tillsammans med mamma, på dagarna alltså. Hon ska jobba och jag ska vara tillsammans med pappa istället. Det blir spännande att se vad vi ska hitta på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar