onsdag 10 februari 2010

Händelserik helg

I helgen som var hände det många spännande saker. På fredag kväll skulle mormor och morfar komma på middag. Så jag hjälpte mamma att baka hamburgerbröd. Jag var väldigt bra på att kavla. Det blev goda bröd och vi hade en rolig kväll.

På lördagen var jag och mamma på fest hos Moster som ju har flyttat till stan. Man åker hiss upp till henne, det är spännande. Det kom massa tjejer på festen som jag lekte och flirtade med. Här skålar jag med moster. Vi var där jättelänge och jag fick smaka kladdkaka, mmm.

På söndagen tog jag med mig mamma och pappa till Runn, en stor sjö här i Borlänge. Vi tittade på skridskotävling och körde snowracer. Mamma fick dra och jag skrattade mest.

Jag gillar verkligen min snowracer.

När vi kom hem fortsatte vi att vara ute i det härliga vädret. Jag fick köra spark alldeles själv. Nästa vinter vill jag ha en egen.
Ja det var en händelserik helg. Nu ser jag fram emot att få träffa min kusin Gösta som ska komma och hälsa på. Han är väldigt söt på bild.



2 kommentarer:

  1. Heja Lukas! Vad duktig du är på att baka. Kanske vill du hjälpa mig nån gång? Jag har stora hungriga barn som äter jättemycket bröd så det kan nog behövas lite hjälp.
    Kramar från gammelmoster i Västerbyn (fast just nu i Stockholm)

    SvaraRadera
  2. Hej hej vännen!
    Nu är det dags att uppdatera lite, här i Linköping väntar jag på nyheter :)
    Kram till hela familjen

    SvaraRadera