fredag 26 februari 2010

Nu var det ett tag sedan jag skrev. Jag får skylla lite på mamma. Hon brukar hjälpa till och nu har hon jobbat så mycket och inte haft tid. Men nu har hon fått sportlov så nu ska vi vara hemma tillsammans i en hel vecka hela familjen. Det blir toppen. Här hemma har jag det jättebra. Jag lär mig massor av saker just nu, framförallt ord. Jag kan säga mera, sko, tårta, där, mormor och overall. Sedan bubblar det ljud ur mig mest hela tiden men mamma och pappa förstår inte så bra vad jag menar. Här ser ni mig och pappa när jag har fruktstund. Då sitter vi alltid i soffan pappa och jag. Det är mysigt. Vi har det toppen hemma. Vi leker ute varje dag och busar en massa.
Den 13 februari hade vi lite kalas för mormor och morfar. Då träffade jag mina kusiner, Livia och Gösta. Titta så fina vi är. Vi var på restaurang allihop, det var skoj. Jag åt och åt och sedan sprang jag omkring och pratade med de andra gästerna.

Förra vecka kom farmor och farfar på besök. Jag fick hockeyklubbor av dem. Det är skoj att spela med mina bollar. Här spelar jag och mamma.

Jonna kan också spela. Hon och Jesper har varit här och lekt. Då fick jag äta bullar som mamma bakat. Det är sååå gott med bullar.
Nu är farmor och farfar här igen. Det är kul när de kommer och leker.
Det var allt för idag.



3 kommentarer:

  1. Önskar er ett mysigt sportlov!
    Kram från Pernilla

    SvaraRadera
  2. Hockey med salladsgaffel verkar också kul.

    SvaraRadera
  3. Du kan nog vara med i OS-laget snart. Men då måste du ha hjälm förstås. Kram från Västerbyn å Stockholm

    SvaraRadera