torsdag 4 februari 2010

Vinter är toppen!

Jag gillar verkligen vinter och snö. Här hemma i Underberg har vi massor av snö. Jag älskar att bara vandra runt i den och känna på den med händerna. Idag har det snöat så mycket att det kommit en traktor två gånger och plogat åt oss. Det är en stor traktor och den är spännande. Idag var det bara minus en grad så vantarna kändes överflödiga. Jag tror att mamma tog på dem 10 gånger...och jag tog av dem.


Från vår gård kan man se skidbackar, det är häftigt. Tänk när jag kan susa ner för backarna med mamma och pappa.

I köket finns mitt favoritfönster. Där står jag ofta och tittar ut. Vi har fågelbord där ute så jag ser ofta olika fåglar. Ibland kan jag se Laban och mamma eller pappa som skottar snö. Har jag riktig tur kommer det en bil eller en traktor.
Det var allt för idag!





1 kommentar:

  1. Hej gullunge!
    Nu var det alldeles för länge sen vi lekte du och jag! Du har säkert vuxit flera centimeter sen sist. Kul att du kommer och hälsar på med mamma och pappa på lördag. Vad vill du ha att äta?

    Puss från moster Small

    SvaraRadera