lördag 14 augusti 2010

Furuvik

I fredags åkte jag med mamma och Stina till Furuvik. Det var en spännande park full med djur och andra roliga grejer. Här får ni se allt jag var med om. För att orka göra allting fick vi börja med att fika lite. Jag gillar att dricka med sugrör.
Det fanns en stor hage med får och getter. Jag snackade lite med fåren. De var snälla. Det fanns minigetter som jag matade.
Jag fick rida på en liten häst som hette Mimmi. Ser ni vilken fin hjälm jag har. Det var jätteskoj att rida så nu måste vi nog spara till en egen shettis.
De hade roliga båtar också. Små runda som åkte på en flod. Jag såg Alpacka, en liten Lama. Precis såna som Wiwi såg i Peru. Det fanns flamingo och marsvin också. Båten snurrade runt så vi kunde se åt alla håll. Jag gillar att åka båt.
Här ser ni när jag kör en egen liten bil. Mamma fick sitta i baksätet. Bilen hade två rattar så det var mycket att tänka på när jag skulle styra. Jag ville åka en liten berg och dalbana också men det fick jag inte. Kanske när jag fyller tre...
Vi avslutade dagen med att bada i poolen. Stina busade med mig i vattnet och jag provade att simma lite.
Vi hade en toppendag i Furuvik och jag sov nästan hela vägen hem.
Tänk vad många djur jag såg apor, kameler, känguru, sköldpadda och krokodil. Jag skulle gärna ha många av de djuren här hemma i stallet och leka med.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar