torsdag 12 augusti 2010

Utflykt och kräftfiske

Nu får ni lite härliga bilder från senaste tiden. Kusin Gösta kom och hälsade på och då åkte vi allihop upp till Mora och Våmhus. Där fanns en fin gammelgård med en uppstoppad björn som var stor. Vi fikade och tittade på saker. Det var roligt att springa omkring. Gösta var så här glad över att vara på semester.
När vi kom hem till Underberg spelade vi kubb, det är jag bra på. Morfar ser också ut att ha rätta stilen eller hur.


Här ser ni mitt lag. Vi vann det var nog min förtjänst. =)

Förra veckan åkte jag och mamma till Västerbyn. Där fick jag en ny kompis, Olle. Det är mammas morfar. Vi lekte med bilar och läste. Mamma plockade svamp och då lekte jag med Wiwi och hjälpte henne i trädgården.
På fredagen skulle vi fiska kräftor. Jag, Olle och mamma fixade burarna innan pappa och moster Jonna kom.
Här ser ni gänget i båten. Det var spännande att åka båt och plocka upp burar. Vi fick många kräftor.
Här är jag och en kräfta.
När vi kom hem mätte vi kräftorna för att se om det var tillräckligt stora. Jag hälpte till.
På kvällen åt vi kräftor fast jag lekte mest med mina. Det var superskoj i Västerbyn men skönt att komma hem också. Nu laddar jag och mamma med några lediga dagar innan jag ska börja förskolan.









2 kommentarer:

  1. Det ser fint ut med kräftfisket. Morfar Olle är alltid en bra lekkamrat. Hoppas vi ses snart - nu drar vi till Öland. Tjingeling.

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder! Vilka trollungar du och Jessica har!

    Christina

    SvaraRadera