torsdag 13 januari 2011

Vardag igen

Nu är det vardag här hemma igen. Jag åker till Dumle och jobbar. Pappa och mamma åker till sina jobb. Fast nu har mamma varit sjuk så hon får vara hemma och vila sig. Det var skoj att träffa alla kompisar på Dumle igen, men bäst är fröken Malin.

Vår dusch har varit trasig men nu har pappa fixat den så igår fick jag bada. Jag gillar vatten mer och mer, det var bra att åka till badhuset för nu är det inte så farligt att få vatten i ansiktet mer. Jag busar mycket i badkaret så mamma blir alldeles blöt. Ser ni så ren och fin jag blir.

Mammas mage växer och växer. Vet ni att bebisen har en egen matpåse som den får mat från. Samma mat som jag, så igår blev det köttbullar. Jag har fått en bra bok av mormor som jag och mamma läser på kvällarna. Den handlar om en pojke som också ska bli storebror.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar