torsdag 6 oktober 2011

Hösten är härlig

Jag gillar hösten. Det är härligt att vara ute och leka med löv, hoppa i vattenpölar och känna hur det blåser. Nu går jag på Dumle längre varje dag så jag hinner både leka, äta lunch och vila lite innan mamma och Ebba hämtar mig.

I september fyllde min kusin Livia år, men jag var sjuk och kunde i komma på hennes kalas. Så jag och mamma ordnade ett eget kalas för henne hemma i Underberg. Vi hade ballonger, tårta och ljus. Vi hämtade Livia i skolan och sedan lekte vi hemma hos mig tills hennes mamma kom och hämtade henne. Det var roligt. Vi har lika fint hår jag och kusinen.


 Ebba har blivit väldigt busig. Hon reser sig upp fast hon inte kan stå. Hon håller i sig länge med sedan släpper hon och ramlar. Det blir bom i hennes huvud, inte bra. Men se så nöjd hon är när hon står.
 Igår åkte jag, mamma och Ebba till Västerbyn. Vi hälsade på Wiwi och Olle. Det var en härlig höstdag och vi tog en promenad. Jag brukar köra vagnen, det är kul tycker jag och Ebba. Ebba tappade sin napp så sedan fick vi gå samma promenad igen och leta, jag hittade nappen och då blev Ebba glad. Tur att hon har en så duktig storebror.


Bara så ni vet så är det bara en vecka kvar till min födelsedag. Tänk att jag fyller 3 år. På min önskelista står broar till tågbanan högt. Mamma tycker att jag önskar mig kläder men i så fall ska de vara fina och sköna att leka i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar