lördag 4 juli 2009

sommar och varmt

Det har verkligen varit varmt den senaste tiden. Så varmt att jag stannat inne stora delar av dagen eller varit i skuggan med både kläder, solkräm och solhatt. Jag har fått värmeutslag så jag har fått lov att bada svalt inne i baljan för att inte bli överhettad. Jag har nog fått pappas värme, han är också väldigt varm av sig.
Pappa har varit på killsemster så jag har hängt med mamma den här veckan. Vi har haft det mysigt. Nästan varje dag har vi träffat mormor och morfar. De har köpt en liten pool till mig som jag badat i hemma hos dem. Det var toppen. När de kom hit och hälsade på fick jag prova åka på mormors cykel, det var spännande. Mamma körde. Så här såg vi ut.

Jag har också lekt med moster Jonna. Hon är på dalasemester. Jag höll mig vaken till halv tolv den kvällen hon hälsade på. Värmen gör att jag har svårt att sova.

Jag är en hejare på att krypa nu, plus att jag vill resa mig mot allt. Vagnen är toppen att hålla sig i. Då är jag så här stilig.Jag har också varit i Västerbyn hos min mammas mormor och morfar. Där var det skoj. Där fanns en stor svart hund som hette Viggo, han var lite läskig men ändå spännande. Han åt upp en av mina nappar, det var inte snällt! Jag premiärbadade ute också, i ån. Det var 25 grader varmt och toppenskönt. Vid stranden träffade jag en kompis som hette Morris. Han fick låna mina strandleksaker. Det kommer bilder senare från mina badstunder.

Igår kväll kom pappa hem igen, vi har längtat mamma och jag. Så idag har vi haft en härlig dag hemma i Underberg. Vi har jättemånga gurkor och tomater i växthuset, det ni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar