onsdag 18 november 2009

Smålandsresa

Jag och mamma och pappa har varit i småland och hälsat på lite släktingar. Vi åkte i fredags och det tog jättelångtid att åka. Jag fick låna mammas telefon för att ha något kul att leka med i bilen. det var ju mörkt när vi åkte så jag sov ganska mycket. När vi kom fram fick jag leka en stund medan mamma och pappa packade upp. Det är mysigt i Törsbo.

På lördagen träffade vi mina sysslingar Moa, Lydia och Edith. och deras mammor och pappor förstås. Vi träffades i bowlinghallen och de stora bowlade. Jag tyckte det var skoj att stå bredvid banan och titta på kloten som kom rullande. efteråt åkte vi hem till Lydia och Edith. Där fanns många saker att leka med och en lite läskig hund, Sigge. Han var så mycket vildare än Laban. Jag gillar Laban bäst.
På söndagen åkte jag och mamma till Moa. Hon bodde hos sin farmor och farfar och de hade en fin sandlåda som vi lekte i. Det var skoj. sedan var vi inne och lekte med alla saker som fanns där. Pappa var och jagade med sina kusiner, men de sköt inget.

Jag var också ute och lekte vid stugan. Det var dåligt väder men det gick att leka ändå.


På natten blev jag febrig så vi var vakna hela familjen i flera timmar. Det var tråkigt. Så i tisdags fick vi åka raka vägen hem istället för att hälsa på moster. Trist vi ville ju träffa Gösta. Resan hem gick bra men det tog ännu längre tid än när vi åkte ner. Idag mår jag bättre och är hemma och leker med alla mina saker.

BORTA BRA MEN HEMMA BÄST!








2 kommentarer:

  1. Hej gullungen ! Mormor längtar efter dej.Vi kan väl ses i helgen och leka lite. Kram!!

    SvaraRadera
  2. Det är så kul att läsa om era äventyr! Tiden går ju så fort. Lukas har blivit så stor. Sedan får man vara söt och säga det även som mamma. Ha det bra från Bjugg Görans väg 1

    SvaraRadera