tisdag 24 november 2009

Vi har ett akvarium

Här kommer en rapport från den senaste tiden i Underberg. I helgen blev jag passad av mormor och morfar, för mamma och pappa skulle ut och handla. Det var skoj, vi var ute och lekte. Jag körde med en gräsklippare som de hade. Sova var tråkigt så jag höll igång tills mamma och pappa var tillbaka, då blev jag så trött så jag somnade tvärt.
Pappa har köpt ett akvarium, det är spännande. Jag gillar verkligen att stå och titta på vattnet och fiskarna som simmar omrking där inne.
Idag gjorde mamma jättegod mat. Makaronigratäng och morötter. Jag fick äta själv. Det är lite krångligt men det gick riktigt bra idag tycker jag själv. Bara lite städning för mamma efteråt. Sedan har jag hjälpt till med disken. Det var hur skoj som helst. Jag fixade och jobbade en lång stund. När mamma tog ner mig blev jag ilsken, hon borde vara glad att jag vill hjälpa till, eller hur.
Jag är en hejare på att gå nu, springer nästan fram. Avslutar med en idolbild på mig i farten.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar