söndag 8 november 2009

Veckans äventyr

Nu har det gått en vecka till i mitt liv. Jag har varit med om mycket och lärt mig nya saker. I onsdags åkte jag och mamma till farmor och farfar. Mamma skulle på kurs jag fick leka med farmor och farfar hela dagen. det var skoj. Farfar och jag gick upp och ner för deras trappa jättemånga gånger. Sedan hjälpe jag farmor med tvätten, kolla själva. Det var en viktig uppgift.Här sitter jag i min fina pyjamas hos farmor. Det var väldigt varmt i deras kök så jag är lite röd om kinderna.
På torsdag efter lunch for vi vidare mot Linköping. Där fick jag träffa min kusin lilla Gösta. Jag visade honom mina skor men han var inte så intresserad. Han sov mest och var väldigt liten och söt.
Vi var hos moster och Stefan en liten stund för jag blev lite snorig och ville ju inte smitta dem. Istället for vi hem till Pernilla, mammas kompis. Där fick jag leka i hennes kastrullskåp och sedan mysa i soffan tills jag somnade. på fredagen åkte vi hem till oss igen eftersom min förkylning höll i sig.

Jag har fått vara inne hela helgen och hoppas snart bli frisk. När man leker mycket hemma så lär man sig nya saker. I går lärde jag mig att öppna mamma och pappas tv-skåp. Där finns många spännande grejer. Här ser ni hur jag lyckats öppna skåpet.
Sedan har jag lärt mig hur man klätttrar upp i fåtöljen. Titta så bra det går.
Så här nöjd är jag när jag kommit upp. Men jag kan avslöja att det är svårare att ta sig ner, så oftast får jag lov att ropa på hjälp.
Det var allt för idag. Nu ser jag fram emot en ny vecka.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar