söndag 10 januari 2010

Från kylan i Underberg


Nu har det varit kallt, kallt och kallt här hemma hos oss jättelänge. Den senaste veckan har vi haft under 20 grader kallt hela tiden så då kan jag knappt gå ut. Mamma har börjat jobba så jag leker med pappa på dagarna. Det är lite trist att inte kunna vara ute och leka, jag kan ju inte heller sova middag i vagnen det som är så skönt. Jag hoppas på bättre väder så att jag får använda min nya snowracer!!


I helgen har moster Jonna varit här, det är alltid skoj att leka med henne. Jag är bra på att busa numer. Jag kan rivas och nypas också men då säger mamma och pappa nej,nej och ibland till och med NEJ!!


I torsdags lärde jag mig ett till ord, jag kan säga sko. Det är ett bra ord att kunna för vi har många sådana. Jag tappar s:et men familjen förstår ju vad jag menar.


Nytt är också att jag sover i min säng hela nätterna nu. Jag till och med somnar där. Första kvällen protesterade jag länge, 45 minuter faktiskt och sedan somnade jag av utmattning. På natten ville jag som vanligt somna om hos mamma och pappa men de lät mig ligga kvar, fy för dem. Det gick att somna om till slut och nu går det bra både att somna på kvällen och somna om på natten. Jag håller helt enkelt på att bli en stor kille.


Nu får det räcka för idag. God natt på er där ute!

1 kommentar:

  1. Hej trollungen, det är roligt när du kommer till oss och vänder upp och ner på allt möjligt också ! Puss från mormor och morfar !

    SvaraRadera