fredag 1 januari 2010

Gott nytt år

Här kommer ett första inlägg 2010. Jag har nu firat jul och nyår och det har varit skojigt och händelserikt. På julaftonsmorgon var vi hemma i Underberg. Jag fick många paket. En hjälm, en tröja och en bok från mamma och pappa. Av mormor, morfar och moster fick jag en snowracer, kläder och en ny gose som var en pepparkaka. Efter frukost åkte vi hela familjen till farmor och farfar. Så här fin var jag på julafton. Jag lekte med pappas gamla brandbil.
Mina kusiner var också där, de var roliga att leka med. På eftermiddagen öppnade vi massor av julklappar. Jag fick en docka av farmor och farfar, och en rattleksak med många ljud. Av kusinerna fick jag en båt med djur som låter när man trycker på olika knappar och ett pussel.


Efter alla juldagar åkte vi hem igen. Då hade jag varit med farmor och farfar en hel dag när mamma och pappa var och hälsade på min kusin Gösta. Här är jag i mina nya kläder.
På nyårsafton var jag och mamma ute och provade min snowracer. Det var kul att åka på den. Jag gillar snö, det är kallt och lite gott att få i munnen. På eftermiddagen åkte jag till mormor och morfar. Jag har nu sovit över hos dem så mamma och pappa fick träffa sina kompisar. Det var toppen, jag vaknade av alla raketer och fick titta på dem genom fönstret. Sedan sov jag och mormor till tio över nio.
Nu önskar jag alla ett bra 2010. Jag ser fram emot att upptäcka världen tillsammans med min familj.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar