måndag 18 januari 2010

Söndagsutflykt

I söndags var jag, mamma, pappa och moster på en utflykt. Vi åkte till plättbacken, en jättestor pulkabacke. Man kan åka slalomskidor också men det gjorde inte vi. Jag ville såklart prova hur snabb min nya snowracer är. Och äntligen var det lite varmare ute, bara 2 minusgrader. En perfekt dag för utelek. Visst ser jag häftig ut. De stora fick turas om att dra mig uppför backen, jag tyckte det var skoj att åka nerför.
Vi hade med oss en grill. Pappa var grillmästare. Vi mumsade på korv ute i kylan.


Här flyger jag och mamma ner för backen.


Nu har en ny vecka börjat. Jag och pappa har varit på öppna förskolan idag och lekt med andra barn. Det är skoj. Sedan fick jag åka med och besikta bilen och bogsera hem mamma.
Dagarna går snabbt och jag pratar mer och mer. Synd bara att mamma och pappa inte förstår allt jag säger, men de lär sig nog snart mitt språk.

Till helgen ska jag hälsa på mina kusiner, de är roliga att leka med.






1 kommentar:

  1. Tur du för blogg för oss som finns på distans.
    Du är jättefin i hjälmen :)
    Kram från Pernilla

    SvaraRadera