tisdag 30 augusti 2011

Jag hjälper till




Nu har jag blivit så stor att jag hjälper till med olika saker hemma. Duka är jag bra på, jag ansvarar för besticken. Mamma får kniv och gaffel. Jag och pappa tar sked.

Mamma har blivit sjuk, så idag piggade jag och pappa upp henne med pannkakstårta. Jag var med och köpte grädde och sylt. Gott var det.

Jag har upptäckt en ny värld som kallas bokstäver. Jag känner igen flera stycken. Här ska ni får se vilka jag kan:
L min och mammas bokstav
H pappas bokstav
E Ebbas bokstav
G Göstas bokstav
S Stefans bokstav
J Jessicas bokstav
P Pernillas bokstav
Jag känner igen Ö, O ,X och  I också.
När mamma eller pappa läser tidningen eller en bok brukar jag visa dem de bokstäver jag kan. De finns överallt, häftigt.

2 kommentarer:

  1. Yeah Jag är en bokstav :)
    Kram o krya på er!
    /P som i Pernilla

    SvaraRadera
  2. Heja Lukas! Gösta är fortfarande bäst på O men kan också K numera. Tårtan såg smarrig ut.

    SvaraRadera