tisdag 9 augusti 2011

Semester vid Vättern

Förra veckan åkte vi hela familjen till Västanvik där vi hyrt en liten stuga. Vi hade mysigt och lekte, badade och åt glass. Gösta kom och hälsade på, och Pernilla. Det var skoj. Vid stugan fanns en sandbana som var perfekt att springa runt. Jag lekte Rori racerbil varje dag. Ebba fick laga och fylla på bensin. Här kan ni se lite bilder från semesterdagarna.
Här ser ni stugan och det mysiga däcket utanför.
Jag ligger och plaskar vid den fina badplatsen. Vattnet var skönt men lite kallt.
Jag och Gösta äter lunch i Motala hamn. Det här var innan jag råkade spilla ut hela mitt mjölkglas över Gösta.
I Motala fanns en stor lekplats som jag och Gösta utforskade.


Hemma vid stugan hittade vi många goda blåbär. Stefan hjälper oss att plocka.

Pappa hade sin dator med, så när jag blev lite trött fick jag titta på film. Svampbob är rolig.

Jag åt många glassar, minst en om dagen.

Jag och mamma tog en tur i blåbärsskogen.

Här är jag och Ebba ute på kvällspromenad med mamma. Ebba gillar att sitta i vagnen bredvid mig. Vi såg en Fasanmamma med två ungar på promenaden. Det var spännande.

Jag kan också berätta att Ebba kan sitta själv nu och hon vill gärna resa sig upp på alla fyra. Hon kan röra sig när hon ligger och vill vara med och leka med min tågbana. Men hon förstör mest så jag vill inte att hon ska vara med. Själv har jag börjat med kalsonger. Jag är numera en stor kille som ni förstår! Nu har mormor och morfar kommit hem från sin semester så nu kan jag leka med dem igen. I morgon kommer farmor och farfar och hälsar på det blir skoj. Jag har helt enkelt fullt upp här hemma.

Stor kram till er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar