torsdag 25 augusti 2011

Vardag igen

Nu är det vardag igen och jag åker till Dumle på morgonen och pappa åker till jobbet. Det är så kul att leka på Dumle och jag vill inte gå hem när mamma kommer. När vi är hemma leker jag mycket ute i sandlådan, men idag regnar det så det blir nog tågbana och lego.
En stor nyhet är att jag slutat med blöja på dagen. Jag klarar av att gå på pottan själv och har fina kalsonger, precis som pappa.

Ebba är med överallt och det är härligt att ha en lillasyster. Nu kan jag ju nästan leka med henne. Hon vill gärna sitta och titta på när jag leker och hon vill äta allt jag äter. Men hon kan inte gå eller krypa ännu så jag får vara lite ifred.

Mamma har köpt en fin hylla till mitt rum så nu kan jag ha alla böcker där. Det är bra för jag älskar böcker. Jag kan nästan alla böcker utantill så det gäller att mamma och pappa läser rätt annars måste jag säga till.


I helgen åker pappa till småland så då får jag, Ebba och mamma hitta på något eget skoj, undrar vad det blir.
En bild från semestern. Jag kollar in fiskarna och känner på vattnet. Det var ganska kallt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar