tisdag 5 maj 2009

Jag äter olika saker nu


Nu har jag blivit så stor att jag äter annat än bara bröstmjölk och gröt. Den här veckan har jag fått ärtpuré, mosad potatis och palsternacka. Lite som lunch helt enkelt. Till efterrätt får jag fruktmos, det gillar jag. Skulle nog kunna hoppa över själva huvudrätten. Jag blir kanske som mamma, en efterrättskille. Idag har jag också fått bröd för första gångnen och duckit vatten ur flaska. Det var spännande men jag tror att mer smörgås kom på golvet än in i munnen. Gissa om Laban blev glad!










Våren har kommit till Underberg, det är härligt att vara ute. Jag åker helst sittvagn nu för då ser jag vad som händer. Pappa är flitig och bygger växthus, mamma klipper buskar och pysslar om djuren.





Idag är det lite trist väder så jag och mamma är inne och leker. Det är skoj det oxå.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar